Der bruges rigtig mange frivillige ressourcer på at planlægge og gennemføre et danmarksmesterskab. Nedenfor finder du organisationen, der står bag,
Og det er vigtigt at understrege at mange andre mennesker også bidrager aktivt for at kunne afvikle et mesterskab.
Arrangør: Sportsudvalget i Dansk Ballonunion
Kontakt: Claus Thomsen (formand), mobil: 40 11 00 10, email: sportsudvalg@ballonunion.dk
Arrangørens ansvar er at sørge for alle store og små praktiske opgaver i forbindelse med afvikling af danmarksmesterskaberne.
Stævneledelse (vil løbende blive opdateret):
Stævneleder: Jan Andersen
Vicestævneleder: Bjarne Klewitz
Chefscorer: Henrik Hermansson
Målområdeleder: Erik Kromann
Målområdeleder: Niels Jørgen Pedersen
Vindmåleransvarlig: Erling Larsen
Stævneledelsens ansvar er alle aspekter i den sportslige afvikling af danmarksmesterskaberne – f.eks. udskrive konkurrencer og score resultaterne.
Jury
Juryen har det overordnede ansvar for at reglerne bliver overholdt. I praksis betyder det, at de er en slags ‘højesteret’, hvis der er situationer, hvor en deltager og stævnelederen ikke kan opnå enighed. Juryen bliver fundet, inden stævnet begynder.